Ćwicz w wirtualnej rzeczywistości.

VR Vitalis® Pro jest certyfikowanym wyrobem medycznym. To połączenie tradycyjnych procedur rehabilitacyjnych z unikalnymi możliwościami wirtualnej rzeczywistości. VR Vitalis® Pro podnosi jakość świadczonej opieki, jednocześnie obniżając koszty funkcjonowania placówki opieki zdrowotnej.

Skuteczniejsza rehabilitacja

Wysoki poziom zaangażowania pacjenta prowadzi do stłumienia bólu i odblokowania lęków pacjenta. Dzięki temu możliwa jest szybsza poprawa ich stanu. Pacjenci są bardziej zmotywowani do ćwiczeń. Unikalne rezultaty w połączeniu z inhalacją cząsteczkami wodoru.

Prosta i bezpieczna obsługa

Intuicyjna aplikacja, która jest łatwa i bezpieczna w użyciu nawet dla starszy lub niepełnosprawnych pacjentów. Posiada możliwość łatwego planowania, oceny ćwiczeń i analizy postępów pacjenta.

Wydajność działania

Jeden fizjoterapeuta może wygodnie nadzorować podczas ćwiczeń wielu pacjentów. Nasza aplikacja może zastąpić niektóre drogie urządzenia rehabilitacyjne. Dzięki sprawniejszej rehabilitacji rotacja pacjentów jest szybsza.

Moduły ćwiczeń

VR Vitalis Pro® to modułowa aplikacja zapewniająca rehabilitację w różnych obszarach

Złóż zapytanie

Funkcje poznawcze

Ćwiczenia dla pacjentów z deficytami poznawczymi spowodowanymi chorobą, urazem lub operacją. Najczęściej w połączeniu z treningiem kończyn górnych.

Kończyny górne

Ćwiczenia odpowiednie dla dużych stawów (barków i łokci) oraz nadgarstków, w tym rotacyjne.

Kończyny dolne

Ćwiczenia odpowiednie dla pacjentów niechodzących lub pacjentów, którzy mają problemy z chodzeniem lub muszą znajdować się w pozycji pionowej.

Plecy i szyja

Ćwiczenia korygujące wadę postawy lub nieprawidłowe wzorce ruchowe.

Medytacja i relaks

Moduły uspokajające pacjenta i poprawiające wydolność oddechową można zwielokrotniać poprzez wdychanie cząsteczek wodoru.

Testowanie

Moduły skupiające się na analizie ruchu, mowy lub poznawczej pacjenta i ocenie jego postępów na przestrzeni czasu.

Zapytaj o produkt

    Rehabilitacja w VR. Rehabilitacja w rzeczywistości wirtualnej VR Vitalis. Aplikacja w rzeczywistości wirtualnej (vr) przeznaczona do wspomagania rehabilitacji pacjentów.

    VR Vitalis to zestaw modułów o różnym przeznaczeniu treningu. Rehabilitacja w rzeczywistości wirtualnej służy jako motywujące uzupełnienie ćwiczeń. Poszczególne ćwiczenia zostały opracowane w ścisłej współpracy ze specjalistami w dziedzinie rehabilitacji.
    Ćwiczenia można wykonywać w następujących pozycjach:

    • Stojąc
    • Siedząc
    • Półsiedząc

    Rehabilitacja w rzeczywistości wirtualnej oferuje dla Pacjentów następujące środowiska (stopniowo dołączają także kolejne):

    • Park
    • Wszechświat
    • Wyspa
    • Pustynia

    Obecnie dostępne są następujące moduły, jednak kolejne będą dodawane w przybliżeniu co miesiąc:

    Moduł do rehabilitacji poznawczej

    Puzzle:

    • 3 poziomy trudności (4, 9 lub 16 klocków do układania).
    • Po wybraniu poziomu trudności pojawia się rysunek, który następnie po 5 sekundach rozbija się na pojedyncze klocki.
    • Klocki należy prawidłowo ułożyć w odpowiednie miejsca.
    • W przypadku włożenia w niewłaściwy slot, klocek wróci z powrotem.
    • Kiedy Pacjent umieści kawałek w prawidłowym slocie, ale odwróconego na niewłaściwy bok, klocek nie zamocuje się. W takim przypadku musi go prawidłowo obrócić.
    • W module można włączyć podpowiedzi.
    • Moduł przeznaczony jest do wirtualnej rehabilitacji poznawczej w połączeniu z ćwiczeniami dużych stawów kończyn górnych oraz nadgarstków.

    Łączenie numerów:

    • Po wybraniu tego modułu pojawiają się numery, które należy połączyć od jedynki w górę.
    • Klient dotyka numeru, a następnie przeciąga od niego linię do następnego numeru.
    • Jeśli wybierze prawidłowo, linia przymocuje się. W przypadku błędu linia zniknie.
    • Kiedy Pacjent połączy cały obrazek w ten sposób, pojawi się następny.
    • Moduł ten skupia się przede wszystkim na funkcjach poznawczych, ale ćwiczy również duże stawy kończyn górnych.
    Moduły do ćwiczeń kończyn górnych

    Rysowanie 2D:

    • Klient wykonuje kalibrację zakresu ruchu kończyny górnej, z którą będzie rehabilitowany.
    • Ręce mogą się zmieniać w trakcie ćwiczenia. Wystarczy ponownie wykonać kalibrację, aby mieć pewność prawidłowego ustawienia zakresu według możliwości klienta.
    • W danym zakresie pojawiają się kształty 2D, które należy obrysować.
    • Kształty stopniowo zmieniają się.
    • Moduł skupia się na dużych stawach kończyn górnych.

    Rysowanie 3D:

    • Klient wykonuje kalibrację zakresu ruchu kończyny górnej, z którą będzie rehabilitowany.
    • Ręce mogą się zmieniać w trakcie ćwiczenia. Wystarczy ponownie wykonać kalibrację, aby mieć pewność prawidłowego ustawienia zakresu według możliwości klienta.
    • W danym zakresie pojawiają się kształty 3D, które należy obrysować.
    • Kształty stopniowo zmieniają się.
    • Moduł skupia się na dużych stawach kończyn górnych i nadgarstkach.

    Wieszanie prania:

    • 3 poziomy trudności (do pasa, do ramion, nad głową).
    • W zależności od wybranego poziomu trudności, na określonej wysokości pojawi się sznurek na pranie.
    • Klient wyjmuje pranie, takie jak np. koszulka, z kosza, musi utrzymać ją w odpowiedniej szerokości i przymocować do sznurka na pranie w wyznaczonych punktach.
    • Podczas wieszania prania klient porusza się w pobliżu sznurka w odległości około 1,5 kroku.
    • Moduł skupia się na kończynach górnych i plecach, a także pracuje ze wzorcami ruchowymi kończyn dolnych.

    Puzzle – zobacz wyżej (skupia się na funkcjach poznawczych i kończynach górnych).

    Łączenie numerów – zobacz wyżej (skupia się na funkcjach poznawczych i kończynach górnych).

    Moduły do medytacji i relaksacji

    Swobodne rysowanie:

    • W tym module Klient ma możliwość rysowania w środowisku 3D za pomocą różnych wybranych przez siebie kolorów.
    • Moduł jest przeznaczony do relaksacji, mapowania zakresu ruchu oraz umiejętności rysowania konkretnych rzeczy.

    Medytacja:

    • Moduł jest przeznaczony do uspokojenia Klientów przed lub po rehabilitacji oraz do ćwiczenia uspokajającego oddech.
    • Moduł posiada obecnie 4 opcje w zależności od szybkości i tempa oddychania.
    • Oddychanie jest animowane za pomocą prostych płuc, które wdychają i wydychają powietrze lub bezpośrednio przez środowisko.
    Moduły dla kończyn dolnych

    Spacer po parku dla Klientów niechodzących:

    • Przeznaczone dla Klientów poruszających się na wózkach inwalidzkich.
    • Skupia się na aktywacji neuronów lustrzanych.
    • Po założeniu gogli VR Klient widzi “nogi swojego awatara”, które po skierowaniu wzroku na nie ruszają w kierunku, w którym zwrócona jest głowa Klienta.

    Spacer po parku dla Klientów chodzących:

    • Przeznaczone dla Pacjentów, którzy mogą poruszać się w pełni samodzielnie, a również ze wsparciem (z laską, egzoszkieletem, podpórką do chodzenia itp.).
    • Pomaga motywować do ćwiczenia chodzenia dzięki wizualizacji ciekawych środowisk i elementów gry.

    Aplikacja posiada moduł administracyjny, w którym można dokonywać ustawień ćwiczeń (rodzaj oraz długość). Dzięki temu rehabilitacja w rzeczywistości wirtualnej dostosowuje się indywidualnie do każdego Pacjenta.

    Opcjonalnie Pacjent wpisuje swoje imię, kod, bądź nick bezpośrednio w aplikacji. Dzięki temu jego rezultaty ćwiczenia przenoszą się do modułu administracyjnego.

    Funkcjonalność modułu administracyjnego jest cały czas rozbudowywana.

    Masz pytania? Zadzwoń do nas +48 33 812 29 64 lub
    Napisz